måndag 21 november 2011

Döden firar också jul

Jag bestämde mig för att göra snöglober med vuxentema och köpte därför två miniatyrer från Preiser, ett företag som i huvudsak producerar miniatyrer för tågmodeller och liknande hobbyverksamhet. Jag fyndade en stycken lieman och ett par som hade sexy time på ett skrivbord. Jag menar – Döden måste väl också få fira jul? Och kärlek är väl aldrig fel?

Precis som Vanja använde även jag en bas av sculpy och folie (folien har man som stomme för att leran inte ska bli för tjock och fortfarande ska gå bra att bränna i ugnen).

På vinst och förlust gjorde jag trädliknande tingestar av såna där "bär" som man brukar ha i vitmossan på adventsljusstaken. De består av flirtkulor uppträdda på ståltråd, kulorna har sedan doppats i någon sorts färg. En färg som tyvärr inte är vattentålig, något jag upptäckte när jag kom upp på morgonen dagen efter pysslet. Jag misstänkte att de inte skulle klara av vattnet i all evighet, men att det skulle gå så pass snabbt som det gjorde trodde jag inte. Vattnet i min porrglob hade blivit alldeles rosa och den färg som ännu inte lösts upp helt svävade sakta omkring som små slemmiga klumpar. Liemannen - som hade vita träd i sin burk - hade klarat sig med grumligt, lite mjölkigt vatten. Vi får se om jag orkar pilla bort limmet så att jag kan få upp burkarna och ersätta mina "träd" med något mer vattenbeständigt.

Jag hann dock ta ett par bilder med mobilkameran på kvällen innan färgen hade lösts upp. Här har ni dem:



Quick summary in English:
I made two snow globes with an adult theme. One with the grim reaper and one with a couple having sex on a desk. Unfortunately the things I used as "trees" wasn't water resistant and ended up discolouring the water. If I can find the energy to somehow remove the glue and open the globes I'll maybe replace them with something more suitable.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar