lördag 17 december 2011

Småpyssel i Juletid

Det är så himla mycket som ska hinnas med veckorna innan julafton. Mycket pyssel blir det ju men inte riktigt lika mycket dokumentation.

Men i år har jag lyckats föreviga mina hemmagjorda julkort i alla fall. Årets tema blev, som ni säkert ser, julgran (av ren och skär lathet). Och glitter. Det blir inte någon riktig jul utan glitter, tycker jag.


Appropå julgran så fick jag ta och knåpa ihop en pytteliten julstjärna till min pyttelilla plastgran för den jag hade var helt enorm till detta lilla träd. Stommen är gjord av elefanttråd som jag virade med en tunn metalltråd som jag hittade i pyssellådan och sen avslutade jag med guldtråd och några gamla plastpärlor jag hade liggande.


En hel del som tillverkas ska ju ges bort så det kanske inte är någon bra idé att lägga upp sånt, men jag kan ju visa den hemliga julklappen som är på väg till en hemlig person i en hemlig del av landet.



Dessa virkade vantar gjordes helt utan mönster och i total panik under ett par kvällar. Garnet är ett entrådigt ullgarn och jag borstade dem på insidan så de är lite lagom lurviga inuti. För att vara de första vantarna jag har virkat är jag faktiskt ganska nöjd. Hoppas att mottagaren tycker om dem också.


Åh, just det. Jag gjorde ju också en snöglob på pysselträffen. Här är den.

Beskrivning hur man gör hittar ni nedan (någonstans).




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar