torsdag 2 februari 2012

"I know we suffer for fashion or whatever"

Förutom min aningens för stora stora ponnysamling har jag även en lite mer moderat samling av Monster High-dockor. De ska föreställa kända monsters tonårsbarn såsom Frankenstein, Dracula och Spöket. Men i vilket fall som helst fick jag helt plötsligt en dag lust att sy kläder till mina monstertjejer. Och eftersom jag inte äger en symaskin så fick det bli handsömnad och en enklare modell av klänning. Och resultatet blev... ganska okej. Jag ska fortsätta öva lite till.


Det bör kanske påpekas att dessa dockor är ungefär lika långa som en Barbie men betydligt smalare. Och så en närbild så man ser mina krokiga stygn ordentligt.


Det som satte igång min sy-mani var nog den lilla fågeln i min lilla vårkrans som jag spontanknåpade ihop framför teven för några dagar sen.


Den är ett salig blandning av diverse saker som låg och skräpade i mina pysselgömmor. Elefanttråd till stommen, ett prynadsband med blad som jag har färgat med akrylfärg, små filtstuvar och en och annan pärla är väl ungefär vad den innehåller.

(Åh just det, om någon undrar över titeln till detta inlägg så är det en rad från Of Montreals låt Suffer For Fashion.)

1 kommentar:

  1. Pretty birdie! Vi måste styra upp lite påsk/vårpyssel snart. Kram!

    SvaraRadera