måndag 12 mars 2012

Mormorsrutor som inredning!


 Vi är jättesjuka i influensa hela familjen här hemma. Men ett litet inlägg kan jag väl kosta på mig ändå.
Så jag bjuder på mina kuddar och min mormorsruts gardin. Jag köpte en hel massa garn i underbara färger för rätt länge sedan för att göra ett överkast men när vi flyttade in i den här pyttelilla lägenheten insåg jag att jag skulle behöva en massa färgglada små virkade saker för att det inte skulle kännas så mörkt.


Så jag tog de rutor jag redan virkat till överkastet och virkade ihop till en låååååång gardin och sedan började jag på mitt kudd-projekt. Det är tio kuddar och jag har sytt överdrag av vita fleece filtar (över från mitt bröllop) åt dem allihop och sedan håller jag (sakta) på att fylla deras framsidor med fina virkade färgklickar. På bilder fattas två (tror jag) så jag har inte riktigt så många kvar som man kan tro.

Short summary in English: These are the pillow cases and the curtain I made from what should have been a bedspread. They spread a lot of colour and happyness in my tiny home and I really love them.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar