måndag 26 mars 2012

Påskägg.


 Påskäggs pyssel på gång! Jag älskar påsk pyssel. Mest för att det är vårigt med påsk och jag älskar våren. eller tja egentligen hatar jag vintern, men det gör att jag blir väldigt glad när den tar slut!

Jag tycker att de flesta påskägg är ganska fula så därför dekorerar jag mina egna. Det här är ett som jag täckt med bitar av en sönder riven chokladreklam från en tidning. Sen avslutade jag med ett vågigt band så kanterna döljs jag tycker att det vart super bra men problemet med att ta blanka tidningssidor är att man måste riva super små bitar eftersom de inte böjer sig runt ägget så bra. Små bitar betyder att det tar lång tid så...


Nästa ägg klädde jag i metallpapper från mitt favoritgodis. Sen avslutade jag med ett svart band runt kanten. Så om nån undrade vad jag vill ha i mitt påskägg kan de sluta undra nu!


Här är det sista ägget som inte är riktigt klart än. Det blir ett guldägg och som ni ser så har jag sandpapprat ägget lite innan så att det ska fästa bra. Glatt påstpyssel på er!

Short summary in English:
I decorated my own easter eggs whit chocklate wrapers and pages from magazines. Happy easter-crafting!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar