torsdag 8 mars 2012

Mittemellanprojekt

Jag är sämst på att avsluta saker. Och ibland även att påbörja dem. De allra flesta stora projekten ligger och skvalpar i min hjärna tills de försvinner under nya och mer spännande saker att göra. De få som faktiskt brukar bli klara är sådana jag en dag får för mig att göra och sen påbörjar direkt - utan några speciella planer alls.

Som min lilla tangentbordskatt, inspirerad av den här. Min kisse ser lite annorlunda ut men eftersom en beskrivning redan finns tänker jag inte tråka ut er med alla detaljer. Jag hade en del billigt IKEA-bomullstyg över från min köksgardin, ett par ögon från Suncatcher Eyes och en symaskin lånad av min mor. (Och så är den fylld med gröna linser istället för ris i en separat påse, så den går att tvätta, och en aning kuddstopp ovanpå för en mjukare komfort.) 


En vacker dag ska jag skaffa honom ett par brillor, för vad är en nördkatt utan glasögon?

Apropå saker man redan har hemma, kaffefilter är utmärkta att göra rosor av. Detta lärde jag mig av en annan pysselvän som hade blompyssel på hjärnan en kväll. Är ni väldigt nyfikna på hur man gör så finns det en tutorial någonstans på marthastewart.com, vi fick visserligen hitta på en egen teknik men där finns grunderna i alla fall. Man behöver kaffefilter, ganska tjock ståltråd, blomtejp och valfri färg (om du inte vill ha beige/vita rosor).


Efter allt rosexperimenterande ville jag testa något annat. Det blev ett par vallmor. 


Piprensare fick tjäna som den där speciella... mittdelen vallmor har. Jag är förvånansvärt nöjd och det känns som kaffefiltersblommor kan funka bra som gå-bort-present - de vissnar ju inte!

2 kommentarer: