lördag 28 januari 2012

Smyckat

Jag har perioder då jag gör smycken. Ofta sammanfaller dessa perioder med när jag har det lite lugnare på jobbet och när jag känner mig lugn och harmonisk, det är då kreativiteten vaknar. Genom åren har jag köpt på mig material i form av pärlor, band och basdelar som hängen, lås och annat - men hur jag än gör har jag nästan aldrig de delar jag behöver för att förverkliga den där nya idén som plötsligt ploppar upp.

Nu senast fick jag dille på bokstavspärlor. Det är verkligen ingen nymodighet, men jag hade inga. Det blev en liten jakt runt om Stockholm för att hitta de perfekta pärlorna till jag snubblade förbi Inspira, en butik i Liljeholmsgallerian. De hade precis den typ av pärlor jag var ute efter. Enkla, vita med tydligt svart tryck. Och inte var de särskilt dyra heller. Jag har för mig att en förpackning med över 100 pärlor kostade runt 30 kr.


I kombination med lite mer färglada småpärlor och fantasi blev de snart till nördhängen. Jag fick lite hjälp av de andra pysslorna att skaka fram diverse ord med antal bokstäver som fick plats på de hattpinnar jag hade hemma.

Ett par av mina nördängen. Bredvid ser ni exempel på lite
sämre bokstavspärlor, fina färger men dåligt tryck
.

Stilen på mina smycken varierar efter humör. Lite tidigare på året var det en mer klassisk look som pillades fram på mitt köksbord. Klicka på bilden för att se den i större format.


Vi får se när det blir dags att göra nya och vad det blir för stil på dem. Skattkistorna är fyllda med juveler och dyrgripar!
En liten del av mitt pysselförråd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar